niedziela, 30 listopada 2014

254. Pojemnik z rolki po taśmie - tutorial

Zgodnie z obietnicą - dziś instruktaż dla każdego, kto chciałby spróbować być "eko" i zrecyklingować na pozór niepotrzebną rzecz. Jak już widać po tytule, do wykonania pojemniczka potrzebujemy rolkę po taśmie klejącej, oczywiście tej dużej, np. dwustronnej lub pakowej.

Górny brzeg malujemy białą kryjącą farbą ( ja użyłam akrylowej), bo będzie później troszkę widoczny.

Z dość grubej i sztywnej tekturki (np. podstawki pod piwo) wycinamy koło wielkości rolki.


Teraz bierzemy filc w wybranym kolorze i wycinamy dwa koła - jedno wielkości tego wyciętego z tekturki, drugie nieco mniejsze, dopasowane do wewnętrznej wielkości rolki. UWAGA! Filcu jeszcze NIE PRZYKLEJAMY!!!

Dopasowujemy filc do wewnętrznej ścianki rolki, przycinamy i przyklejamy. Ja zrobiłam to w ten sposób - włożyłam arkusz filcu do środka, obcięłam tak, by wystawało kilka milimetrów, a po przyklejeniu odcięłam wystające resztki.


Skoro mamy już środek, pora na wierzch. mierzymy wysokość rolki oraz jej obwód, do wymiarów dodajemy 0,5 cm i wycinamy odpowiedni pasek z filcu. Ozdabiamy go według własnego uznania. Ja akurat użyłam tu hafciku z kurką, ale ostateczny wynik zależy wyłącznie od Waszej fantazji :)


Przyklejamy zewnętrzny pasek do rolki w taki sposób, aby oba łączenia (wewnętrznego paska i zewnętrznego) były w tym samym miejscu. Teraz możemy przykleić tekturkę na dno.

Dopasowaną kolorem tasiemkę przyklejamy wzdłuż linii łączenia się pasków filcowych, początek i koniec tasiemki przyklejamy do tekturki.



Jak widać, mnie się niestety w tym przypadku nie udało trafić z miejscami łączenia ;) 
Teraz przyklejamy wycięte wcześniej filcowe koła na dno naszego pojemniczka a górny brzeg ozdabiamy sznureczkiem.
I gotowe :)

Same widzicie, że to nic skomplikowanego, a takich pojemniczków na przydasie w naszych kącikach twórczych nigdy za wiele ;) Jeśli któraś z Was będzie miała ochotę skorzystać z tego tutka, proszę tylko o pozostawienie linka w komentarzu do miejsca, gdzie będę mogła obejrzeć Wasze wytworki :)

13 komentarzy:

  1. Rewelacyjny pomysł :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł na recykling.
    Pozdrawiam serdecznie :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowna jest ta kura na hafcie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszce nie dziś, ale z pewnościa kiedyś spróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fantastyczny pomysł na eko pojemniczek.

    OdpowiedzUsuń
  6. Super pomysł i świetny kursik :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy nie patrzyłam na rolki po taśmie w ten sposób...chyba warto to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny pojemniczek na drobiazgi i bardzo stabilny! Wiem to, bo też mam kilka rolek po taśmie, tylko jakoś nie mogę się zabrać do haftu, by choć jeden ozdobić!

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię takie coś z niczego. Pozdrowienia i zapraszam na candy

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny pojemnik. Musze zachować rolkę i popróbować .. ale to już po Świętach.
    Cieplutko pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pomysłowe wykorzystanie i świetnie to wyszło , ładne i praktyczne , super pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzięki wielkie:) Na pewno się przyda..teraz tylko czekam aż mi się taśma skończy:)

    OdpowiedzUsuń

Mam nadzieję, że Ci się podobało. Dziękuję za wspólnie spędzone chwile i zapraszam częściej. Każde Twoje słowo jest dla mnie nagrodą i wyróżnieniem.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...